H-P: 7.30 - 17.30, SZ-V: 7.30-9.30,15.30-17.30

OKTÓBERI AKCIÓNK!
7 raklapos újszerű Iveco Maxi kisteherautó bérelhető minimum 1 hónapos időtartamra nettó 399.000 ft helyett nettó 299.000 ft-ért havi 6000 km futással!

10 napnál hosszabb bérlés esetén egyedi, személyre szabott, nagyon kedvező árakat és feltételeket adunk ügyfeleinknek! Kérjük keressen bennünket a részletekért!

24 órás telefonos ügyfélszolgálattal állunk ügyfeleink rendelkezésére!

Blog: Ezért borzasztóan rossz ötlet a nyári gumi télen

Ezért borzasztóan rossz ötlet a nyári gumi télen

Aki nem hajlandó a hideg idő beálltával lecserélni a nyári gumikat télire, az nem csak magát és utasait, hanem mindenki mást is veszélyeztet, akik részt vesznek a forgalomban. Így minden autós olvasónknak azt ajánljuk, soha ne feledkezzenek meg erről a rendkívül fontos kötelező műveletről. Mindenkinek a biztonsága érdekében erősen ajánlott az évszaknak megfelelő abroncs használata!

 

 

Jó megoldás a négyévszakos gumi?

Az autósoknak még mindig van egy megmagyarázhatatlan rétege, amelyik nem hajlandó lecserélni az abroncsot, meggyőződésük, hogy a nyári gumi télen is jó megoldás. Szerintük nem a keréken, hanem a vezetési technikán múlik minden. Természetesen igaz, hogy óvatosabban kell bánni a járművel a hideg időben, de ha tartósan 7 fok alatt jár a hőmérséklet, mindenképp cserélni kell a kereket. Ez nemcsak a sofőr és az utasai miatt fontos, a közlekedés többi résztvevője is veszélyben van, ha valaki balesetveszélyesen közlekedik. Már pedig a nyári abroncs a hideg időben veszélyes, ezt végre mindenkinek be kellene látnia. Egyre népszerűbb a négyévszakos gumi, ami szerintünk nem olyan jó megoldás, mintha kifejezetten az évszaknak megfelelőt vásárolnánk, de természetesen jobb, mintha fent hagynánk a nyári kerekeket. Ráadásul összességében drágább megoldás is, de ha valaki ez mellett teszi le a voksát, annak nem kell aggódnia az autózás biztonsága miatt.

 

Miért is rossz döntés jó a nyári gumi télen?

Eddig elmondtuk, hogy borzasztóan rossz ötlet fent hagyni a nyári kerekeket téli körülmények között, de az okról még nem írtunk. Pedig ennek egy nem túl bonyolult, talán mindenki számára érthető fizikai magyarázata van. A nyári abroncsok jóval szilárdabb és keményebb gumiból készülnek, mint a téliek. Azért keményebbek, hogy a nagy melegben se változzon meg az alakjuk, ne olvadjanak vagy égjenek meg. Ha egy ilyen keménységű kerék a téli útszakasszal érintkezik, akkor még szilárdabbá alakul, így olyan, mintha tömör gumival közlekednénk, ami rendkívül csúszásveszélyes. Azaz nem idomul az útfelülethez, a blokkja és a mintája nem tapad. Így nemcsak a fékezéskor vagy kanyarban, hanem egy szimpla előzés közben is könnyedén kibillenhetünk, megcsúszhatunk, és máris kész a katasztrófa. Sokan azt hiszik, hogy bőven elég akkor felrakni a téli gumit, amikor havas, jeges kint az idő és az út is. Nekik nincs igazuk, nem véletlenül javasolja minden gyártó és valamennyi szakember a 7 celsius fok alatti intézkedést.

Lássa be végre mindenki, hogy a téli gumi jobb tapadást biztosít, és a nyári abroncs alkalmatlan arra, hogy télen is használjuk!

Partnereink